You are viewing ciette

 
 
04 March 2012 @ 12:09 am
double kill ヽ(`д´)ノ!  
GUYS, SO MANY AWESOME THINGS HAPPENED THIS WEEK, I CAN'T EVEN ( ゚д゚ )!!!

I finally got my A-levels grades back, and I did really, really, really unexpectedly well! I managed to snag 4A's for Literature, Math, General Paper and gasp, Art! Yes, "Sub Rosa" got an A! /sobs
I was bottoming my art class for prelims and my predicted grade was something around C, so I was really demoralised and wasn't expecting anything so encouraging. ; v ; I think I even wound up scowling at my civics teacher in an attempt to give a neutral, unafraid, emotionless face, so much that he looked at my grades and said, "what's with that face" lmao. Oh dear, I'm really bad at nerves, even when I'm not really that nervous. ;;;

On the not-so-cool side, I got a B for Economics buuu, though I suppose it's a huge improvement from the subpass during prelims rofl. Unexpectedly, I also got a Distinction for H3 Art which kills me dead because I always thought I was stupid at the contemporary art world and its issues.

Oh I can either thank the British or thank the great ol' Bell Curve God, I'm just glad everything turned out okay. But most of all, I'm really really thankful for my grades in Art - it's almost like I'm finally getting the green light from some divine being out there that it's okay, it's okay that I want to pursue art! Even if I'm lacking in experience and left struggling when pushed headfirst in deep waters. Somehow, I can still surface to breathe and realise that everything is going to be alright. Now, I intend to apply for some government scholarships and I'm really hoping that they'll be able to help me out with my university fees. The going is gonna be real tough financially, both in the case of studying abroad or locally, and I hope to help my family out as much as possible, since they're finally rather supportive of my unconventional career choice. :">
Literature is also one of my greatest loves, so I'm so utterly glad I did well in it as well. That intense six weeks of studying after coursework was over paid off, both for my art comrade van and myself. uuu life is awesome.

I went out with my art class for Korean barbeque after results collection to celebrate! I've never had anything like it and omg it was so heavenly.


rofl my blog is becoming some kind of gourmet noms journal, please bear with me! B-but what can I say, it was really delicious. ; u ; I'm not the sort of person who enjoys Korean food generally - I can't seem to enjoy kimchi-containing dishes despite trying so many times - so this was really different! (・∀・) I could also delude myself into thinking that I could cook okay who am I kidding.

More surprises, I also recently received the acceptance email from the Illustration faculty of the School of Visual Arts in New York! Not one of my top school choices, but it's extremely heartening to know ~someone~ wants me! I don't know what possessed them to make such a decision, but it's so cool I just can't. I even have a school account and everything ahaha, I tried logging in for kicks and I felt all grown-up and all. /lame ヽ(´―`)ノ

To celebrate for both wins, I ordered the NO.6 TOI8 ARTBOOK ASDF;ALKSDJF oh goodness I've been lusting after it for so long it's rather scary. To avoid the delivery charges and meet the minimum order, I went ahead to order a Kimi to Boku artbook too! I-I just know this artbook addiction is going to be fatal to my wallet and I. ;;; but I'm too much of a visual animal. orz rofl I'm usually such a miser to myself, but when I finally do treat myself, I think I go a little out of hand. (laughs)

*

On another note, a few days before results release, I went to Benita's house with a few friends the other day to burn stress by eating sushi and doing random stuff (skateboarding, I realised, is something I seriously want to learn). We played these small dolls called Sylvanian, with all these tiny dollhouses, and teacups, bedcovers, pens, everything and I really liked them! We made morbid stories of them and obsessively arranged every accessory in an orderly fashion... then knocked them over when our characters got drunk and got into fights and such. It was wonderful, and pretty much an imagination junkie's heaven!



Mama bunny visiting papa bunny though in reality there was domestic violence involved.




Just a dinosaur playing a piano, no biggie.




A Teletubbian (that's a religious cult, okay) altar in the central room of the house.
one must bow twice on the mat in front of the idols, eat a banana, and cut himself with
the (miniature) scissors placed under the mat. Σ(゜д゜|||)

I hope you haven't decided to defriend me from my stupidity yet. HAHA oh dear. m ( _ _ )m
I do realise that I'm starting to regress into these small childhood indulgences that I missed out on in the past! It's the perfect sort of subtle escapism that I need once in a while.
 
 
Current Mood: ecstaticecstatic
Current Music: Troublemaker ♬ 嵐
 
 
 
( 31 comments — Leave a comment )
[★i slipped on my slippers]: TsunaKyoko // omg!!! flailceasefire on March 3rd, 2012 04:11 pm (UTC)
SYLVANIAN FAMILIES ♥ I loved them as a kid! Truth be told I still love them now, but they're so expensive here! $30 for a family of 4.

Korean barbeque is delious and heavenly too.

And CONGRATS ON THE ACCEPTANCE BB, OMG ♥
b e l ♛: heartbeats / one at a timeciette on March 3rd, 2012 04:22 pm (UTC)
omg, i never knew they were that expensive!! my friend had the entire house set and there were hundreds of parts and now that i think about it, accumulating all of them must have cost a bomb!

it totally is. * q * are you experienced in that area? tbh, i've eaten very little korean food, ever, hahaha! this must be changed~

THANK YOU SARAH BB ♥!! it feels surreal * A *!!
[★i slipped on my slippers]: Chrome // within reachceasefire on March 4th, 2012 03:12 am (UTC)
LOL I wish I could afford them again! I loved the ones I had as a kid to bits... literally orz. It could also be expensive coz the only place that really sells them here are specialty hobby stores now...

I am very experienced in that area, lol. And in hot pots. I really love Korean food. And Japanese food. And Chinese food. As long as it's not too spicy.

No problem! I know you'll do awesomely ♥
b e l ♛ciette on March 4th, 2012 02:10 pm (UTC)
LOL oh dear XDD you really did play them to the end of their lifespan didn't you! man, i remember i going over to my friend's house to play them when i was really really young, and the head fell off. now that i've heard how expensive they are, i'm hoping that wasn't my fault OTL!

woah dude, you sound more experienced than me though i'm asian! /shame i really like japanese food as well, i think it's sufficiently mild for me, but not too mild. have you ever had thai food? tom yum is spicy but it's deliciously so!
[★i slipped on my slippers]: DinoHiba // nom nom nom :3ceasefire on March 4th, 2012 02:14 pm (UTC)
I did indeed XD LOL sometimes they come off, but I think they can just pop back on?

Pfffft there's just a whole lot of Asian food/grocery places around here coz so many students come here for uni from Japan and Korea. c: I haven't... I'm really bad even with a low level of spice though ^^;
printedapplesprintedapples on March 3rd, 2012 04:30 pm (UTC)
お疲れ様でした!。そして、おめでとう〜!
これからもよろしくお願いします:)
b e l ♛: choose? / i think i'll have bothciette on March 3rd, 2012 04:38 pm (UTC)
米ちゃんもお疲れです!おめでとう✩
この2年はすごく大変だねw これからも一緒に頑張りますよね〜
Destiny ♪: KHR! ▪ ちゅ~yuidirnt on March 3rd, 2012 05:24 pm (UTC)
Congratulations on your grades!!

Somehow I find the dinosaur playing the piano my favorite picture of this post...
b e l ♛: constellation / thank you for finding meciette on March 3rd, 2012 05:25 pm (UTC)
thanks so much destiny!!! ♥

ROFL oh god i'm glad you like it! it looks like we're equally weird. XDD i was so tickled when i put it there for a picture, but none of my other friends found it funny... ; A ;
Stay with me: Leeteuk: Only for youhaebin on March 3rd, 2012 07:18 pm (UTC)
This is absolutely awesome! I am very, very happy for you. Congratulations!

And omg, Korean barbeque. That looks absolutely delicious *_*

And oh my god, you wanna go to New York? *_*
For studying? That’s more awesome \o/
b e l ♛ciette on March 4th, 2012 01:04 pm (UTC)
thank you so much, anke!! ♥ (hugs)!! i'm considering going to new york, though it'll be really expensive so i have to see if i can attain a full (or close to) scholarship to help me which will be hard! ; v ; but aaah new york is a really pretty place!

yessss * A * have you eaten kbbq bb? it cost so much just for a little meat but als;dkjfs it was delish!
Stay with me: Onew: Pinkhaebin on March 5th, 2012 07:27 pm (UTC)
Nope, I never ate before kkbq :o
krissie。: pic#113867224krissified on March 4th, 2012 12:08 am (UTC)
AHHH congrats so much! Your grades are awesome now please give me your smarts ; ________________ ;

Oh man! If you do come over to North America then it'd be easy(ier) to meet up with you! :D \o/
b e l ♛ciette on March 4th, 2012 01:05 pm (UTC)
WAAAH thank you so much my dear!! i have no idea how it turned out this way too, i was quit positive i was going to get straight Bs at best! orz yes yes come back to sg and i'll give them to you /schemes ♥

omg yes yes!! ♥ more meetups and drinking bubble tea and arcades, hehe! <3
krissie。: pic#115927227krissified on March 7th, 2012 02:46 am (UTC)
You underestimate yourself way too much. :c Hahaha i wish. ):

Ohh, sad to say but N. America might not have that much nice bubble tea/arcade games around.
sonicboom10sonicboom10 on March 4th, 2012 02:07 am (UTC)
Congrats! I didn't know you did so well, you pwnt my bro too. Bwahaha now I can boast just a few emails can help someone get an 'A' in GP. I should totally go be a GP tutor.

Nah I'm kidding XD. Now go celebrate more (:
b e l ♛: choose? / i think i'll have bothciette on March 4th, 2012 01:08 pm (UTC)
HAHA YES, hey your gp emails really did help benwxyz!! they steered me in the right direction at the start of the year and it was great. :"> thank you so so much for helping me out during my critical period! \(^-^)/

celebration is in order!!! in a little. now i'm currently swamped with scholarship and school apps once again. XD oh man, i'm do my best!
numbuh_009numbuh_009 on March 4th, 2012 06:39 am (UTC)
Wow, congratulations! You deserved those A's considering how hard you studied for these exams! *claps like an idiot* Wah, getting lovecalls from art schools! Ah, I can't but into words how happy and proud I am of you right now. *huggles the living daylights out of you* Awesomesauce job you fantastic high achieving person you! <3

Whoa, that KBBQ looks so good *salivates* What kind of meat did you get?

Teletubbian, OMG, I can't even. But in retrospect, Teletubbies are really creepy...
b e l ♛: constellation / thank you for finding meciette on March 4th, 2012 01:18 pm (UTC)
LOL CINDY I SERIOUSLY LOVE READING YOUR COMMENTS. i don't know why, but they always always make me grin like an idiot. i think it's your wordchoice lmao, ilu so much. ♥

thank you so much bb! i'm so glad it paid off, i think i'm really lucky! i had some friends who worked really hard too but it didn't translate to grades for them. i'm so thankful ; v ;
HEHE WHAT HIGH ACHIEVING, HEHE. LMAO LOVE CALLS OH ILU CINNAMON. i'm so honoured i just can't ; A ; i really hope the rest of my school apps give me positive replies too! /crosses fingers repeatedly as;dfkjasdf

we had 9 people sharing a 6 person meal (to accomodate poor people like me sobs) so i only got to eat about two pieces of beef, some fish, and a little more chicken! but they all tasted so good, i really liked the chicken!!

LOL i-i-i knew you would be able to relate!! ; w ; i think they're freaky too. i always thought they looked like aliens in some tight jumpsuit... not to mention the baby sun is also another source of horror.
numbuh_009numbuh_009 on March 4th, 2012 09:38 pm (UTC)
I'm glad my comments make you happy ^///^

Man, that sucks. I hope your successful streak continues! *sends positive energy your way*

Aww ;A; Now the taste of KBBQ will forever haunt you...

Oh gosh, don't even get started on the baby sun OTL I don't know why children's TV shows are so creepy...
b e l ♛ciette on March 30th, 2012 03:59 pm (UTC)
A;SLDFJASDF I LOVE YOUUUUU ♥ ♥

thank you, thank you!! i'm praying hard too! you know, when good things happen to me, i always get the feeling that it's building up for something really REALLY bad to happen to me in the near future. LOL :| it's that normal XDD

ikr ;;; just a while ago i was reading up on subtext in children's shows... like powerpuff girls. :| and how there's a heck load of sexual connotations in there, like the mayor's secretary putting a pencil... in the sharpener... and...
numbuh_009numbuh_009 on April 5th, 2012 10:32 pm (UTC)
<3

Aww, Belle D: *cuddles you*

I really think children's shows are not actually meant for children's eyes...*dies* That's so bad! I will never look at Powerpuff Girls the same way now...I always found that show creepy though. What was that one villain, Him I think? The red one *shudders*
b e l ♛ciette on April 18th, 2012 03:02 am (UTC)
cuddling cinnamon will make everything right againnnn ♥

YES, HIM! he was a little like a tranvestite, wasn't he? he wore a fluffy skirt though he had a goatee. WHAT'S UP WITH THAT DUDE. i'm surprised why no child questioned that O_O
numbuh_009numbuh_009 on April 22nd, 2012 10:24 pm (UTC)
YAY~ *sparkles*

Yeah, I really didn't think of Him as anything other than a creepy villain until now. Now, I wonder what message all these children's TV shows were trying to brainwash kids into believing...
patricia: accessoriseclenchedsoul on March 4th, 2012 08:13 am (UTC)
OMG i'm not surprised benita kept those dolls!!! you guys played them the way they always ought to have been (Y)

congrats once more on everything bb!!!! i love you and you're so amazing and i'm proud to be your friend and son!!! ♥ ♥ ♥ ♥
b e l ♛: heartbeats / one at a timeciette on March 4th, 2012 01:23 pm (UTC)
HEHE right? somehow i think it's very like her as well! i'm glad to gain your approval! X'D i think these sort of toys have some sort of attractive quality about them! we all went high playing them ahaha.

omg my dear son!!! ♥ ♥ ♥ thank you so much!! i'm so blessed to have a close friend like you to encourage me when i'm demoralised, and celebrate with me when i'm happy!! aaah ilu so much i can't even ; v ; i can't wait to see meet you tomorrow bb!! /tacklehugs as;dlfkjas ♥
patricia: becoming oneclenchedsoul on March 5th, 2012 03:50 pm (UTC)
I LOVE YOU!!!!!! ♥
candyconquest( js♥)candyconquest on March 4th, 2012 03:01 pm (UTC)
Congratulations on the acceptance! (: And you've done really well for the A's, too. Good job, you XD
b e l ♛ciette on March 30th, 2012 04:13 pm (UTC)
omg my reply is so late, what am i doing

YOU TOO MY DEAR, YOU TOO!!! ♥ so glad to have been able to hang out with you at last during chalet ; A ; here's to more meetings in future too!!!
mi*nappeune on March 10th, 2012 07:24 am (UTC)
I'm so late on this post however I AM SO PROUD OF YOU BEL! Your grades -- GOOD JOB! & Your artwork is always stunning and you should really be more confident! I'm so happy you got accepted into a school, congratulations sweetheart! Annnnd that Korean BBQ looks delish, I really need to go and eat some kalbi again ahha. You take very nice pictures it makes me hungry!

And those are some lovely photographs, so cute! Ahhh, I'm so happy for you! :3
b e l ♛ciette on March 30th, 2012 04:14 pm (UTC)
BUT MY DEAR my reply is even later!! OTL i've been so mia from lj during rl lately sobs, but i'm so glad i have you on twitter too (HUGS) hearts;

uuu why are you so cute. ; A ; thank you for always being so supportive of my artwork, it always makes me feel so fluffy and warm inside, mimiiiiii o/! hehe, i try! i always feel like eating all that wonderful food is a waste because they look so delish ; A ; one must preserve it through photography! hehe. :"D
( 31 comments — Leave a comment )